środa, 25 czerwca 2014

Mogę być tylko sobą

W sieci aktywna jest blogerka - Melanie Moushigian Koulouris .
Zajmuje się zbieraniem myśli, które motywują do działania, do życia pełnego i satysfakcjonującego.
Kilka z jej myśli wydało mi się interesujących, pozwalam sobie je spolszczyć.

Kiedy żyjemy, zdarza się, że pytamy dlaczego.
Szukamy przyczyny pojawienia się na tym świecie, szczególnie wtedy, gdy życie nas boli.
Nie wyznaczamy sobie celu, ale próbujemy odkryć powód, ustalić warunki, odsłonić tajemnicę.
A warto sobie uświadomić...
Nie potrzebujesz powodu, by myśleć pozytywnie
Nie potrzebujesz powodu, by być szczęśliwym
Nie potrzebujesz powodu, by być uprzejmym
Nie potrzebujesz powodu, by się śmiać
Nie potrzebujesz powodu, by kochać
Nie potrzebujesz powodu, by żyć
Nie potrzebujesz powodu, by przebaczyć
Nie potrzebujesz powodu, by być wolnym...
Nie musisz mieć powodu!
Żyj bez powodów!

Bywa także, że czujemy się rozczarowani, bo nie osiągnęliśmy czegoś, minęliśmy się z powołaniem, jesteśmy rozczarowani sobą, swoją sytuacją życiową, rodziną.
Osądzamy siebie i dźwigamy brzemię osądu.
Żyjemy nieszczęściem i żalem.
A trzeba inaczej...
Jestem wdzięczna!
Jestem wdzięczna za wszystkie moje potknięcia, które pokazały mi moją siłę.
Jestem wdzięczna za wszystkie moje lęki, które pokazały mi, jak kochać.
Jestem wdzięczna wszystkim moim smutkom, że pokazały mi moje szczęście.
Jestem wdzięczna wszystkim moim wrogom, bo wyjaśnili mi, co znaczy prawdziwa przyjaźń.
Jestem wdzięczna mojemu życiu za wszystkie lekcje, bo te nauczyły mnie, jak dobrze żyć.
Boimy się zmiany w swoim życiu, bo co prawda chcielibyśmy być szczęśliwi, ale...
Ale jeśli coś zmienię, to stracę to, co mam. A jeśli nic nie zyskam?
A gdy w zaciszu swego serca, umysłu, czy ducha przyznajemy się do starzenia się, a potem starości, czujemy ból, bo szczęście wydaje się już nie dla nas.
A przecież...
Twoje szczęście nie zależy od relacji
Twoje szczęście nie zależy od twoich przyjaźni
Twoje szczęście nie zależy od rodziny
Twoje szczęście nie zależy od twojej pracy
Twoje szczęście nie zależy od sytuacji finansowej
Twoje szczęście nie zależy od twojego IQ
Twoje szczęście zależy tylko ty!
Co prawda powinniśmy się uczyć tego w młodości, ale szczególnie w podeszłym wieku trzeba umieć spoglądać w przyszłość.
Nie za daleko. Nie poza horyzont. Ale też nie pod nogi.
W starości z pewnością nie powinniśmy żyć przeszłością, choć ją łatwiej pamiętać niż teraz - tak nam się wydaje.
Ale w starzeniu...
Nie chodzi o zapomnienie przeszłości, chodzi o akceptowanie przeszłości.
Kiedy jesteśmy młodzi, uczą nas jacy powinniśmy być.
Kiedy jesteśmy starzy, uczą nas jacy musimy być.
Całe życie ktoś oczekuje, żąda od nas byśmy się zmienili.
Czasami robimy tak - z miłości - dla przyjaźni - z pragmatyzmu - z obawy.
Ale...

Nie ma znaczenia, kim chciałbyś bym była. Mogę być tylko sobą.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.