środa, 12 lutego 2014

Do T. - Kiedy zaczyna się starość..? Opinie - cz. I

Kiedy zaczyna się starość?

Na czym polega starość?

Czym jest starość?

Pytania, które nas nurtują, ale odpowiadamy na nie różnie w różnym wieku. Inaczej odpowiadają kobiety, inaczej mężczyźni.
Specjalnie dla T. zebrałem opinie internautów, czasami zmieniając podmiot, aby odpowiedź nie była taka prosta...

* * *
Wcale się nie starzeję Jestem bardzo dumną, młodą babcią w wieku 63 lat i wiek nigdy mnie nie stresował. Moich synów urodziłam, gdy byłam młoda, teraz cieszę się wnukami. Mimo, że tu i tam coś pobolewa, nadal jestem zadowolona z życia i mam nadzieję, że wszyscy cieszą się z mojego towarzystwa.
* * *
Człowiek jest stary, jeśli nie jest w stanie zadbać o siebie. Może mieć tylko 20 lat, ale jeśli ktoś musi go karmić, myć go, ubierać, to jest stary. Jeśli osoba jest w stanie dbać o siebie mając 80 lat, to jeszcze nie starzeje.
* * *
Jestem inny, nie stary. W wieku 74 lat natura dała mi nową twarz i to ode mnie zależy, jak będę ją nosić. Nie mam żadnych romantycznych uniesień na temat mojego wieku, po prostu czuję i myślę, że codziennie jestem odrobinę inny. Kiedy umrę w wieku 90 lat, w oczach stwórcy będę zupełnie nowy. On zasługuje na mój nowy wygląd.
* * *
Myślę, że większość ludzi zaczyna myśleć, że się starzeje, gdy zaczynają gubić swoje klucze. Grupa 55 + ludzi zebrała się dziś po południu i brakowało kilku zaledwie minut, by uwaga o zgubionych okularach, zamieniła zgromadzenie w kółko różańcowe.
* * *
Starość? Wiek jest sprawą umysłu, jeśli nie zwracasz na to uwagi, nie ma większego znaczenia.
* * *
Starość to zmiana percepcji. Mój ojciec zawsze czuł się młodo, a ludzie mówili mu, że jest przystojny. Nie przypominam sobie, kiedy zmieniło się to w „wyglądasz całkiem dobrze…”.
* * *
35 i już stary! Mam prawie 35 lat i czuję się staro, bo jestem wielkim fanem sportu, a w tym wieku w sporcie jesteś już stary! Być młodym to mieć 25 lat lub mniej. Słucham muzyki i nie są to majnowsze przeboje.
* * *
Kiedy przestajesz cieszyć się „magią” młodości. 72-letni magik, który uczy młodych „magicznych sztuczek”, oskarżany jest o molestowanie nieletnich...
* * *
Jesteś stary, kiedy pomyślisz „jestem stary”. Mam 73 lata, ale czuję się tak, jakbym miał dopiero 60. Teraz robię więcej rzeczy niż, kiedy miałem 60 lat.
* * *
Starość tkwi w postawie. Mam 70 lat i chroniczny ból w plecach, który męczy mnie 24 godziny na dobę i 7 dni w tygodniu. Jednak 3 razy w tygodniu chodzę na masaż, a 2 razy na wodny aerobik. Utrzymuję kontakty z przyjaciółmi, co najmniej raz w tygodniu jemy razem kolację. Zapisałem się do klubu książki i codziennie uczę się hiszpańskiego. Jeśli chodzi o mój wygląd, wstyd się przyznać, ale wiele zmarszczek pojawiło się w ostatnim roku, pewnie dlatego, że uwielbiam plażę. Nie podobają mi się te zmarszczki, ale do cholery, są lepsze niż alternatywa.
* * *
Starość - aż tak źle nie jest! Kalendarzowo jestem w zaawansowanym wieku, ale jeszcze nie zdecydowałem się być starym.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.