czwartek, 24 października 2013

Od T. - Po czym poznać niemiecką wycieczkę?

Po czym poznać niemiecką wycieczkę?

Przede wszystkim po stroju. Panie i panowie w wygodnych i niezbyt gustownych butkach, wszyscy w spodniach, kolorystycznie nijacy. Dodatkowo panie obowiązkowo gładkie krótkie fryzury, słowem porządnie, ale nuda.

Starsi Polacy prezentują się jednak znacznie gorzej. Pół biedy, kiedy noszą się na sportowo. Dramat zaczyna się, gdy za żadne skarby świata nie chcą się pogodzić z upływającym czasem. Pofarbowane na jasny blond lub kruczoczarny kolor włosy straszą koszmarnym nieładem, który ma imitować młodzieńczą niedbałość. Wiele z nas lubi również z niewiadomych powodów mieć jaskraworude włosy, spod których smętnie wyziera siwizna. Obcisłe pikowane kurteczki i nadmiar biżuterii nadają paniom wygląd nieco wulgarny. Nie lepiej prezentujemy się w ciasnych dżinsach, które bezlitośnie opinają zbyt obfite pośladki i zwisające brzuchy. Panowie we wzorzystych sweterkach i przykrótkich spodniach wyglądają komicznie.

A przecież nie musimy tak wyglądać.


Jak elegancko ubierają się Francuzki, Włoszki. Kobieco, uwodzicielsko, z klasą.
Dzisiaj mamy w sklepach wybór, jest mnóstwo ciucholandów, w których można za grosik kupić coś niebanalnego. Trzeba się odważyć, zobaczyć w sobie piękną kobietę, mieć szacunek dla swoich lat.
Pamiętam, gdy wiele lat temu byłam w Kanadzie, nie mogłam zrozumieć, czemu prawie wszystkie kobiety chodzą w spodniach i sportowych butach. Dostrzegłam zaciekawione spojrzenia mężczyzn, bo wyróżniałam się w ładnej obcisłej spódnicy i kobiecych butkach. Czułam się trochę jak księżniczka, gdy mijałam kolejną dziewczynę w dżinsach i t-shircie. W pewnej chwili zobaczyłam po drugiej stronie ulicy piękną kobietę. Miała na sobie powiewną sukienkę i szal. Włosy uroczo spływały jej na ramiona, wyglądała bardzo kobieco. Żaden mężczyzna nie ominął jej wzrokiem. Kiedy znalazłam się bliżej, zrozumiałam, że jest to pani około sześćdziesiątki. Usłyszałam, że mówi po włosku. A więc Włoszka, nie Kanadyjka, pomyślałam.

Myślę, że nie ma żadnego powodu, abyśmy my Polki nie mogły wyglądać równie interesująco w wieku lat sześćdziesiąt i potem. Po prostu bądźmy pięknymi kobietami do końca, nie zapominajmy o tym, że wciąż i wciąż możemy być piękne.

T.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.